Höherqualifizierende Berufsbildung - Indikatoren und Datenlage
In terms of a number of characteristics, higher-qualification vocational education and training (HQBB) differs fundamentally from other areas of continuing education and training, in particular non-formal learning and other formal learning activities. It...
sofort lieferbar
Buch (Kartoniert)
Fr. 29.90
-
30 Tage kostenlose Retoure
-
PayPal, Kauf auf Rechnung, Kreditkarte, Lastschrift
Produktdetails
Produktinformationen zu „Höherqualifizierende Berufsbildung - Indikatoren und Datenlage “
Klappentext zu „Höherqualifizierende Berufsbildung - Indikatoren und Datenlage “
In terms of a number of characteristics, higher-qualification vocational education and training (HQBB) differs fundamentally from other areas of continuing education and training, in particular non-formal learning and other formal learning activities. It therefore appears essential that effective CET monitoring treats this area separately throughout. This article defines a series of issues that should form part of HQBB monitoring. It then examines which issues are already reported on in current CET monitoring. It also identifies data sets that contain information on the HQBB but are not currently included in the reporting. Data gaps are also identified. Where statistical information on the defined indicators is available, some highlights are also provided.
Inhaltsverzeichnis zu „Höherqualifizierende Berufsbildung - Indikatoren und Datenlage “
Abkürzungsverzeichnis1 Was ist das Besondere an höherqualifizierender Berufsbildung?2 Was wir über HQBB wissen wollen und was wir wissen (könnten) 3 Sachverhalte von untergeordneter Bedeutung4 FazitLiteraturverzeichnisAbstract
Produktdetails
- 2024, 35 Seiten, Masse: 21,2 x 29,8 cm, Kartoniert (TB), Deutsch
- Herausgegeben: Bundesinstitut für Berufsbildung
- Verlag: Verlag Barbara Budrich
- ISBN-10: 3847428594
- ISBN-13: 9783847428596
- Erscheinungsdatum: 17.06.2024
Schreiben Sie einen Kommentar zu "Höherqualifizierende Berufsbildung - Indikatoren und Datenlage".
Kommentar verfassen